Good Morning Jakarta

Project : PII | Photo : Agus D Laksono | asst. Photo : Yopi Iriyanto & Chairul Zaman

This photo take from helipad at rooftop in one of highest building ini Jakarta, Indonesia  for annual report project. For this photo we get here in early morning, then care of the location permit, with paper lisence form client, when to  security check, after that we  do this photo. We take several best angle for up here, and this is one of them. this photo shoot make a time for lasted than 1 hour. In this assigment, after this shoot, we do several shoot in that day, acording to layout.

To made this photo, first you need tripod,  because we take several frame in one angle, to get the best picture, related with the time and the sun move up. So we need a fix angle. It needed to, for  used low speed technique...i think i made it in 1/15, so ti's most recomendetion used tripod.

For basic, don't forget,angle, komposisi, rull of thirds, it would help you to make a great pictures.

Good Morning Jakarta, good morning every one, good morning my friend in all the world, what a lovely Monday..., have a great day...:)

--------------------------------------------------------------

Foto ini diambil dari salah satu helipad di salah satu gedung tinggi Jakarta untuk project Annual Report. Pemotretan ini tentunya dilakukan mulai pagi-pagi sekali, mulai dari mengurus ijin lokasi dari surat yg sudah diberikan oleh klien, sekurity check, menunggu lift dan setelah itu barulah bisa sampai ke atas. Kemudian mengambil beberapa angle foto. Pemotretan di atas ini berlangsung tidak lebih dari 1 jam. Dalam project ini, terdapat beberapa foto yang harus didapat sesuai dengan layout yang diberikan.

Untuk membuat foto ini, jangan lupa membawa tripod, karena untuk  pemotretan seperti ini, anda akan mengambil beberapa jepretan dalam satu angle dengan wartu dan speed yang berbeda, untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Untuk penggunaan low speed dibawah 1/15, penggunaan tripod sangat disarankan,

Untuk pemula jangan lupa perhatikan angle camera, komposisi, dan aturan rules of third, akan sangat membantu anda dalam membuat foto bagus.

Selamat beraktivitas pagi...
Selamat Pagi Jakarta, Selamat pagi semua, dan hari Senin ini penuh semangat...:)

Komentar

Posting Komentar

Postingan Populer